ŠVENČIŲ DEKORAVIMAS

2026 metų interjero tendencijos

Įvairios tendencijos mus supa kasdien: drabužių stiliaus, interjero, mokslo ar net religijos tendencijos yra tai, ką žmonės itin kruopščiai seka kasdien. Lietuvoje vykusioje dizaino savaitėje, itin įdomų pranešimą pristatė tendencijų ekspertė Viktorija Diaz, kuri apžvelgė 2026 metų interjero tendencijas, kurios kaip ekonomika – skirstomos į mikro ir makro. Makro – tendencijos apimančios prognozes 10-15 metų į priekį, o mikro – skiriamos trumpesniam laikotarpiui.

Tendencijos
Tendencijos

Šiuolaikinis žmogus gyvena ilgiau, dažniau keičia darbo pobūdį ir per gyvenimą įgyja įvairios patirties, todėl šiomis dienomis turime daugybę įvairios kompetencijos ekspertų, kurie sukaupę daugelypės patirties, geba konsultuoti asmenis ir verslus. Iš tiesų, ateities tendencijų atsakymus, dažnai galime rasti praeityje, kad ir kaip keistai atrodytų, tačiau praeitis mus moko iki šiol.

Taigi, apžvelkime tendencijas!

Jutimai

Geriausias aplinkos suvokimas ateina per kūno potyrius: lietimą, matymą ir jausmą. Todėl šie potyriai turi būti aiškiausiai pateikti žmogui. Daug kompanijų suka galvas, kaip to pasiekti. Vienas to pavyzdžių yra MUJI HOTEL, kurių viešbutyje galima rasti visą jų prekės ženklo produkciją – nuo kilimo iki dantų šepetėlio. Viešbučio svečiai gali ne tik matyti šiuos produktus, juos liesti, bet ir naudoti bei patirti emocijas – teigiamas arba neigiamas. Tai daro įtaką jų sprendimui įsigyti produktus arba rekomenduoti juos bičiuliams.

Kelionės

Po pandemijos žmonės visdar išsiilgę bendravimo ir kelionių. Jie daug keliauja ir visos tendencijos rodo, kad kelionių dar padaugės. Net jei kelionės biudžetas ir mažesnis, jos vyks tik kiek kukliau. Atsirado naujas ir vis labiau populiarėjantis keliavimo būdas – darbostogos. Tokius pasiūlymus jau galima rasti Lietuvoje, pavyzdžiui Klaipėdoje, Birštone, Palangoje, Druskininkuose ir atokiose kaimo turizmo sodybose.

Kita tendencija – gyvenimas COMMUNITY WELLNESS. Dideli miestai, tokie kaip Niujorkas ar Londonas, paskendę betono ir stiklo pastatuose, trokšta visuomeninių ir komercinių interjerų primenančių gamtą. Iš centrinės gatvės, pilnos žmonių ir mašinų srauto, įėjęs į parduotuvę ar prekybos centrą, galite pasijusti tarsi gamtoje – miške ar jaukioje jūros ar ežero apsuptyje, kur akis mato žalumą, medžio tekstūrą, širdis pradeda plakti lėčiau, uoslę pasiekia gaiva, rankomis gali paliesti žalumą ir augalų lapiją. Tai suteikia žmogui lengvumo ir ramybės jausmą – nors fiziškai esi miesto centre, jausmas tarsi vaikščiotum toli už miesto-miške.

Gamta namų interjeruose

Gamtos ir jūros elementų poreikis jaučiamas ir interjere. Atsiranda įvairiausių medienos tekstūrų, mineralų spalvų ir raštų, stiklinių/matinių sienų. Mažuose megapolių butuose daug dėmesio skiriama mobilumui – stumdomos sienos keičia erdvių paskirtį ir nuotaiką bute. Bendra tendencija – interjeras tampa meno kūriniu. Jei skaitėte anksčiau publikuotą mano straipsnį apie švenčių dekoravimą, pastebėsite, kad ta pati – meno kūrinio tendencija, taikoma gėlių puokštėms šventėse. Puokštės tampa meno kūriniais, perteikiančiomis žinią arba kelia apmąstymus. Interjeruose atsiranda daugiau tamsių, duslių spalvų – tai intravertiškumo apraiška, paslaptingumas. Todėl naudojama daug paslėpto dekoratyvinio apšvietimo, kuris sukuria jaukumą ir atpalaiduoja.

Gintaras interjere

Gintariniai šviestuvai tampa vis aktualesni ir labiau vertinami tampa modernūs, medžiaga paklūsta įvairiam dizainui, o tokių šviestuvų pagrindinė paskirtis – kurti jaukumą. Šviesa yra neintensyvi, švelni, sklindanti iš gintaro. Interjere matome tik prislopintą šviesą, sklindančią iš tokio šviestuvo.

CROSSFEELINGS – tendencija jungia kraštutinumus – pavyzdžiui, šaltą paviršių apšviečiant šilta šviesa. Minimalizmas traukiasi, užleisdamas vietą maksimalizmui, tačiau ne per daiktų gausą, o per vieną įspūdingą detalę – pavyzdžiui, didelį šviestuvą ar veidrodį interjere. Šie daiktai kelia klausimus – kodėl būtent tokio dydžio ir būtent tokios spalvos? Kodėl tokio dizaino? Ši tendencija matoma ir madoje – masyvus papuošalas, kuris kelia klausimus, kodėl jis nešiojamas?

Užuolaidų renesansas interjere

Jos tampa ne tik funkcija, bet ir puošmena. Interjero elementai pradeda įgauti dvigubą paskirtį – veidrodis gali būti sienos dekoras, reaguoti į prisilietimą, keisti spalvą, tapti priminimu ar motyvaciniu užrašu.

SPECIALIZUOTI PASLAUGŲ MIESTELIAI

Tai dar viena tendencija atsiradusi visai nesenai. Tai gali būti medicininis turizmas, grožis, sveikata ir t.t. Paslaugų kompleksas su viešbučiais, kur žmogus atvyksta ribotam laikui, susitvarko visas paslaugas ir išvyksta. Jokio turistavimo, minimalus apsipirkimas – viskas koncentruota į platų paslaugų pasirinkimą vienoje vietoje.

Nuolatinis priminimas apie save

Net didieji prekių ženklai, tokie kaip Coca-Cola, Chanel ar Tesla, nuolat primena apie save. Nors atrodo, kad visi juos žinome, jų reklamas matome TV, spaudoje, socialinėje erdvėje. Tai būtina net didžiausiems prekių ženklams, nes informacijos ir reklamos labai daug. Jie turi save pristatyti ir susidraugauti su nauja Z karta, kurios informacijos supratimas yra kitoks.

AI

Dirbtiniam intelektui (artificial intelligence) vis stipriau ateinant į mūsų gyvenimus, turime aiškiai suprasti jo paskirtį ir tinkamai jį išnaudoti. Jis turi atlikti juodus darbus, o mes savo laiką skirti kūrybai, asmeniniams savo laikui su šeima ar savo hobiams.

Norite kartu sukurti Jūsų šventės dekorą?

Susisiekite Jums patogiausiu būdu ir aptarsime visas Jūsų šventės detales.

Dekoratorė Asta

Jūsų švenčių istorijų kūrimas